چیدمان فروش مهندسی فروش مرچندایزینگ
زمانی مدیر بازاریابی و فروش یک شرکت بزرگ بودم از بخش شیشه ای دفتر مدیریت گاهی بازاریاب ها و فروشنده ها را زیر نظر می گرفتم یادم می آید وقتی یک مشتری خیلی تمیز و شیک و آرایش کرده و مرتب می آمد بازاریاب ها خوب پذیرایی می کردند و حسابی به جنب و جوش می افتادند ولی وقتی یک مشتری با چهره و لباس کمی نامرتب وارد می شد عکس العمل فروشنده ها و بازاریاب ها کاملا معکوس بود. ما برای نهایی کردن فروش شرطی داشتیم که گردش مالی مشتری را چک کنیم خیلی جالب بود نزدیک به 95 درصد مشتریانی که از دسته دوم و با چهره ها و ظاهری که شیک نبودند گردش مالی بیشتر داشته و حساب نقدی شان گاهی به میلیارد می رسید
چیزهایی که دانشگاه یاد نمی دهد و باید در بازار و در اجرا دید و یاد گرفت در تمام مدت امور اجرایی چیزهایی یاد گرفتم که شاید در کتاب ها و دانشگاه ها یاد نداده اند
از این تجربه یاد گرفتم که هیچ وقت بین مشتریان تبعیض قائل نشده و بین مشتریان فرق نگذاریم و با توجه به ظاهر مشتریان پیش قضاوت و پیش داوری که سم فروش و بازاریابی است نداشته باشیم.
پیش قضاوت و پیش داوری سم ارتباطات و مشتری مداری است
به قول حضرت علی ع : از آنچیزی که بدان امید نداری امیدوارتر باش
سمینارها کارگاه ها دوره های آموزشی مشاوره ها و تحقیقاتی که به تازگی ارایه نموده ام
سمینار بازاریابی و کیفیت در دانشکده تربیت مدرس - سمینار بازاریابی فروش تبلیغات و سی آر ام در اهواز- کارگاه آموزشی اسپانسرشیپ مدیریت و بازاریابی اسپانسر - مراکز فرهنگی و هنری شهرداری تهران- در شرکت ها و موسسات سایپایدک ایده مپنا- به پخش- البرز- بیمه سامان -سازمان مدیریت و بهره وری- سازمان مدیریت صنعتی -سازمان مطالعات بهره وری- لاوین -نگار- سیمان فارس- مجلل -شرکت پگاه و ... و در شهرهای گیلان شیراز اصفهان بندرعباس تبریز ارومیه ساری گرگان یزد سنندج و ... سمینار و کارگاه آموزشی مهارت ها و تکنیک های بازاریابی و فروش مویرگی تکنیک های مذاکره و چانه زنی فروش حرفه ای رهبری و مدیریت فروش شکار مشتریان تحقیقات بازاریابی مهندسی ارزش سرپرستی فروش چیدمان فروش تکنیک های خلاقیت و ایده یابی باازاریابی خلاق مدیریت روابط عمومی مدیریت فروشگاه تجارت بین الملل مهندسی تبلیغات مدیریت برند و برندسازی و...
مباحث کاربردی بیشتر بازاریابی و کیفیت ادامه



ادامه مطلب
ادامه مطلب

این کتاب با آگاهی دادن شیوه های مدیریت فروش و فروشگاه، تکنیک های فروشندگی و فروشگاه مداری و اطلاع از مهندسی فروش و شیوه های اصولی و متناسب برای چیدمان فروش می تواند موفقیت را برای فروشگاههای زنجیره ای، شبکه ای، اینترنتی و تولیدکنندگان، بنگاههای اقتصادی و خدماتی پیش بینی و تضمین کند.
تهیه از انتشارات آگاه خیابان انقلاب روبروی درب اصلی دانشگاه تهران تلفن 66965804 و 66467323و
جايگاه طراحي و چيدمان فروشگاه و محل کسب و کاردر بازاريابي و كسب و كار:
نحوه طراحي و چيدمان قفسه ها و ويترين ها درفروشگاه و محل کسب و کارميتواندتاثير مستقيمي بر افزايش سطح خريد مشتريان داشته باشد
يعني با بر انگيختن و به اشتياق آوردن مشتري ، مي توان انگيزه او را براي خريد افزايش داد .
عوامل موثر در ايجاد انگيزه در مشتري شامل :
- پخش موزيك ملايم
- نمايش زيباي كالاها
- عطر خوش در محيط فروشگاه و محل کسب و کار
- وساير عوامل انگيزشي مطابق با شرايط فرهنگي و اجتماعي منطقه
1- رنگ بندي و رنگ آميزي فضاهاي داخلي فروشگاه و محل کسب و کار، مطلوب و آرامش بخش باشد
2- نور پردازي بايد متناسب با سليقه و خواسته مشتريان هماهنگ شود و در سطح فروش ، لامپ سوخته و خراب وجود نداشته باشد
3- ويترين هاي مورد استفاده در سطح فروش يكسان بوده و از دكور يكنواختي برخوردارباشد .
4- نوع كالا – چيدمان و دكوراسيون غرفه ها مرتبا مورد ارزيابي قرارگيرد
5- فراهم نمودن تسهيلات مناسب و ويژه اي براي پاسخگويي به نياز معلولين و سالمندان به طور مثال:
- ايجاد مكان مناسب براي نشستن و استراحت افراد سالمند
- حمل و نقل و جابجايي كالاهاي افراد سالمند
- چاپ فيش خريد با حروف درشت براي آنهامدیریت فروشگاه چیدمان فروشگاه مهندسی فروشگاه

معماري داخلي فروشگاه و محل کسب و کارو محيط پيرامون آن :
1. نمايش و قراردادن كالاهاي با ارزش در مكانهايي كه كاملا در معرض ديد باشند
2. نمايش دادن كالا در غرفه و دريافت وجه آن در همان لحظه به صورت نقد
3. روشنايي به اندازه كافي در سطح فروش وجود داشته باشد
4. حذف نقاط كور در فروشگاه و محل کسب و کار
5. جلو گيري از ايجاد راهروها شلوغ و پراز دحام
6. قرار گرفتن در خروجي و صندوقها در يك مسير و نزديك به هم
د) نصب تجهيزات نظارتي و كنترلي :
طراحي و چيدمان فروشگاه و محل کسب و کار
"اصول استراتژي فروشگاهي و خرده فروشي"
مقدمه :
باتوجه به پيدايش وايجاد ساختار جديد و فن آوري نوين در بخش خرده فروشي و فروشگاهي ، شدت رقابت در بين آنها در حال افزايش است . علاوه برآن ، وجود تغييرات وسيع در نيازها و خواسته هاي مشتريان ، فروشگا هها و برنامه ريزان را مجبور به توجه بيشتر به برنامه هاي بلند مدت و تفكر در خصوص برنامه استراتژيك نموده است .
استراتژي فروشگاهي :
اصطلاح استراتژي فروشگاهي عبارت است از ميزان و فراواني فعاليتهايي كه در يك واحد فروشگاهي انجام مي گيرد به طور مثال فروشگاهها ميتوانند فعاليت هاي خود را در خصوص استراتژي كالا ، استراتژي هاي انگيزشي و تشويقي ، استراتژي مالي ، استراتژي موقعيت و مكان فروشگاه و محل کسب و کار، استراتژي ارتباطالات مشتري و استراتژي مارك تجاري تنظيم نمايند .
استراتژي فروشگاهي با شاخص هايي همچون اهداف بازار فروشگاه و محل کسب و کار، تعيين چارچوب و برنامه هايي به منظور افزايش رضايتمندي و دستيابي به اهداف بازار و تنظيم برنامه هاي اساسي فروشگاه و محل کسب و کاربر روي ايجاد مزيت هاي رقابتي بادوام و با ثبات تعيين مي گردد .
هدف بازار ، بخشي بندي بازار به سوي اهدافي است كه در نتيجه آن برنامه هاي فروشگاه و محل کسب و کاربه سمت دستيابي و استفاده از منابع و شاخص هاي اساسي فروشگاه و محل کسب و کارمتمركز گردد .
چار چوب فروشگاه و محل کسب و کارنيز تركيبي از عوامل:
1- كالايي
2- خدمات پيشنهادي
3- سياست قيمت گذاري كالا
4- تبليغات
5- و برنامه هاي انگيزشي = با رويكرد فروشگاهي است كه به نمايش و طراحي ارائه كالاها و موقعيت فروشگاه و محل کسب و کارمي پردازد.
در مفهوم فعاليت خرده فروشي و وفروشگاهي ، و در هنگام تدوين استراتژي توسعه اي 2 عامل( 1- مشتري 2- رقبا ) بايد از سوي فروشگاهها مورد توجه و تاكيد قرارگيرد
در بخش بندي بازار هدف نيز موقعيت فروشگاهها بيشتر درجهت تامين نيازها و خواسته هاي مشتريان است تا رقابت با رقبا ، بدين لحاظ ، فروشگاهها براي برآوردن نيازهاي مشتريان بر روي اين شاخص تمركز نموده و تلاش مي كنند تا اين هدف به يك برنامه دائمي و متداول تبديل شود .
اصول مكان يابي فروشگاهي (store location)
مقدمه :
برنامه ريزي مكاني ، به ساماندهي نقاط توزيع فروشگاهها وترتيب قرارگرفتن ومراكز توزيع به منظور رفاه و آسايش مصرف كنندگان مي پردازد
يكي از معيارهاي اساسي و مهم در موفقيت يك فروشگاه و محل کسب و کار، موقعيت آن است . زير يك موقعيت مناسب ، علاوه بر اينكه خدمات رفاهي قابل توجهي را براي مشتري ايجاد مينمايد ، اهميت ويژه نيز از لحاظ ميزان فروش ، براي فروشگاه و محل کسب و کاردارد .


www.khooyeh.com